14 grudnia 2010 r. o godz. 13.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Tłuszczu odbędzie się II Sesja Rady Miejskiej w Tłuszczu.
Porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji.
2. Przyjęcie protokołu z I Sesji Rady Miejskiej w Tłuszczu (protokół do wglądu w pokoju 38).
3. Złożenie ślubowania przez burmistrza.
4. Podjęcie uchwał:
a) w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2010 rok.
b) w sprawie w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, ustalenia zakresu działania i składu osobowego,
c) w sprawie powołania stałej Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia, ustalenia zakresu jej działania i składu osobowego,
d) w sprawie powołania stałej Komisji Budżetu i Inwestycji, ustalenia zakresu jej działania i składu osobowego,
e) w sprawie powołania stałej Komisji Ładu, Porządku i Ochrony Środowiska, ustalenia zakresu jej działania i składu osobowego,
f) w sprawie powołania stałej Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług, ustalenia zakresu jej działania i składu osobowego,
g) w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
5. Interpelacje radnych, odpowiedzi na interpelacje.
6. Zapytania i wolne wnioski, odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
7. Zakończenie obrad.
13 December 2010 dnia 00:56
Chodzą po Tłuszczu informacje że nowa Rada, nowemu Burmistrzowi będzie chciała obniżyć pensję w stosunku do tego co dostawał stary Burmistrz.
I bardzo dobrze,
niech obniżą, ale o ten sam procent niech radni obniżą diety również i sobie.
Wtedy więcej zostanie w budżecie i więcej zostanie zrobione dla mieszkańców, a przynajmniej taką mam cichą nadzieję.
14 December 2010 dnia 08:13
Chyba to plotki,nic takiego nie widać w porządku obrad.
Myślę,że dla P.Bednarczyka to jest dość duży skok zarobków,ale jak Białkowi nie wypłacą “13” to będzie miał straszny zgryz,chyba że sobie naodkładał.
14 December 2010 dnia 08:20
Najważniejszy punkt na sesji to jak zwykle zmiany w budżecie,tak żeby dopasować budżet do jego realizacji.Zawsze myślałem,że to należy wyniki roczne spełnić zgodnie z budżetem i był to punkt odniesienia do rozliczania osiągnięć rządzących, ale od jakiegoś czasu w Tłuszczu jest odwrotnie.Uchwala się budżet na początku roku, a na koniec roku dopasowuje się ten sam budżet do “osiągnięć” Rady i Burmistrza.Miejmy nadzieję.że to się zmieni.
14 December 2010 dnia 12:09
Drogi Antku :)
Wypowiadając się na temat budżetu, jego planowania realizacji i zmian wypadało by mieć jakiekolwiek pojęcie. Samo wyobrażenie nie wystarczy.
Pozdrawiam Antku :)
14 December 2010 dnia 12:42
@ Piotr5
Samo powiedzenie że ktoś się nie zna, nie podając argumentów nie wystarczy.
Podając swoje personalia byś uwiarygodnił swoje stanowisko ;)
Skoro Ty masz takie pojęcie to napisz swoje imię i nazwisko.
14 December 2010 dnia 12:46
Sz.Piotr5
Z budżetem jest tak samo jak z rachunkowością o której fachowcy mówia na swoich spotkaniach.
Że są to działy i rozdziały,żeby “barany” nie wiedziały gdzie się pieniądze podziały.
Wskaż Piotr5 jednego w radzie gminy który wie nad czym głosuje poza skarbnik i może burmistrzem.
A Burmistrz jak nie wykona budżetu to powinien być z tego rozliczany,ktoś mu udziela absolutorium na jakiejś podstawie,może się mylę,może u Nas rozliczają za coś innego. Może mnie oświecisz, jak jesteś taki biegły.
14 December 2010 dnia 17:21
Drogi Antku i Włodku
Zacznę od tego że nie jestem specjalistą od rachunkowości czy księgowości. Budżet na początku roku kalendarzowego jest budżetem planowanym czyli ma on pewne założenia, które należałoby zrealizować w ciągu całego roku. Skoro jest to budżet planowany to dochody do tego budżetu również są planowane co nie znaczy że będą identyczne, w związku z czym planowane wydatki na pewne inwestycje itp. również są planowane i ich faktyczna cena realizacji może się różnić od ceny która była planowana. Pojawiają się również straty nadzwyczajne i zyski nadzwyczajne – jak sama nazwa wskazuje są to zjawiska niemożliwe do przewidzenia.
W związku z powyższym na różnych kontach powstają różnego rodzaju oszczędności bądź zwiększone faktyczne wydatki. Aby budżet mógł zostać zrealizowany niezbędne są przesunięcia środków miedzy poszczególnymi kontami księgowymi i właśnie po to dokonuje się zmian w budżecie na sesji.
Co do pytania czy rada wie za czym głosuje to nie wiem, mam jedynie nadzieję że wszyscy zapoznają się z materiałami przed sesją i ze podejmowane przez nich decyzje są decyzjami świadomymi.
Co do rozliczenia burmistrza za wykonanie budżetu – nie wiem na jakiej podstawie jest udzielane absolutorium, kto i czym się kieruje podczas głosowania za jego udzieleniem ale wiem że to rozliczenie może zostać jedynie dokonane po zakończeniu roku budżetowego czyli dopiero w styczniu.
Co do moich personaliów – nick to moje imię a 5 to wszyscy co mnie znają wiedzą kim jestem. Nie wiem do jakich celów potrzebne Ci Włodku są moje dane personalne. Jeśli chcesz się skontaktować w inny sposób niż na forum publicznym to poproś administratora strony o przekazanie mi wiadomości na email – jest on prawdziwy.
Czekam na odpowiedz pozdrawiam
Ps. Nie mam zamiaru wdawać się w szczeniacką pyskówkę – czekam na konkret
15 December 2010 dnia 11:07
@ Piotr5
Nie można było tak od razu ;P
A nie pisać lakonicznie, że ktoś to nie pojęcia.
A skoro rozmawiamy już o budżecie to kto opracowywał
ZARZĄDZENIE Nr 101/2010-…projekt uchwały…wieloletniej prog. finansowej
http://tluszcz.pl/biuletyn/index.php?option=com_content&task=view&id=2515&Itemid=0
załącznik:
http://www.tluszcz.pl/biuletyn/pdf/zal101.rar
Szczególnie interesujący jest :
“Wykaz przedsięwzięć do WPF”
Bardzo “rozśmieszyło” mnie wrzucenie do jednego worka wszystkich inwestycji pt:
“Budowa kanalizacji w os.Słoneczna, modernizacja oczyszczalni ścieków oraz budowa wodociągów w os.Długa i Borki w Tłuszczu” i planowane lata 2008-2020 :D
Nie znalazłem żadnej inwestycji dotyczącej planowanego zbiornika retencyjnego.
Czyżby do roku 2020 nie jest planowane wydanie nic na tą inwestycje ?
Czy to zarządzenie było tylko szybko pisaną “kiełbasą wyborczą”, czy jest już nieaktualne bo mamy nowego burmistrza ;>
16 December 2010 dnia 10:59
Wczoraj napisałem długi komentarz ….
jakaś cenzura ich nie przepuściła ???
16 December 2010 dnia 19:52
Inwestycje są raczej nieczytelne. Zastanawiający jest poziom zadłużenia, zadłużenie które przekroczy 27 mln to sporo. Mam nadzieję że niezapadły żadne decyzje, które by powodowały wzrost zadłużenia do takiej kwoty.
Zastanawiający jest również brak wszystkich zarządzeń w BIPie
17 December 2010 dnia 13:01
Czyli zapomina należy zapomnieć, że się widziało ten projekt ? :P
17 December 2010 dnia 13:02
Czyli należy zapomnieć, że się widziało ten projekt ? :P
14 December 2010 dnia 19:47
Coś całkowicie poza tematem:
http://wyborcza.pl/1,75480,8792230,Miedzy_dwoma_Krzyskami.html?as=1&startsz=x